lip 11 2011
Okrągła czy kwadratowa butelka?
Najpopularniejsze marki alkoholi na świecie prócz niezmiennie doskonałego smaku, najwyższej jakości i najnowocześniejszych technologii wykorzystywanych podczas produkcji, reklamują się również wieloletnią tradycją.
Tradycyjna bardzo często jest również sama butelka. Jej kształt, kolor, etykieta od razu wyróżniają dany produkt spośród innych. Tak jest na przykład w przypadku naszej polskiej wódki Luksusowej.
Każdy wie, że tym, co wyróżnia jej butelkę spośród innych jest jej kwadratowy podstawa i kształt. Mówi się, że osoba, która wymyśliła kwadratową butelkę Luksusowej umotywowała to bardzo praktycznym motywem. Dzięki kwadratowemu kształtowi butelka miała się nie toczyć, na przykład w bagażniku samochodu ;). Pewności nie ma, że naprawdę takie było zamierzenie designera, jednak sprawdza się i w tych okolicznościach.
Kształt Luksusowej stał się na tyle rozpoznawalny, że nawet w ostatnim „unowocześnieniu” wyglądu kwadratowe dno pozostało wraz z datą pomysły – 1928.
Całkowita zmiana designu może być bardzo ryzykowna z tego względu, że klient przyzwyczajony do wyglądu swojego ulubionego produktu, może nie znaleźć go na sklepowej półce.
Wygląd butelki wódki jest bardzo ważny również z tego powodu, że pary młode, podczas wyboru wódki na wesele sugerują się także właśnie jej wyglądem.
Butelka powinna więc wyglądać elegancko i dobrze prezentować się na stole. Wówczas nie potrzebne są dodatkowe, okazjonalne etykiety, a jedynie weselna zawieszka. Wybierając dobrą, markową wódkę, nikt nie będzie chciał ukrywać jej nazwy. A jeżeli nawet etykieta będzie zaklejona, charakterystyczna butelka będzie znakiem tego, z jakiej firmy produktem mamy do czynienia.